Glenfiddich i Aston Martin F1 odsłaniają 16-latka. Globalna współpraca przenosi elegancję toru do kieliszka
Glenfiddich 16 YO to pierwsza, globalna limitowana edycja zrodzona ze współpracy Glenfiddich i Aston Martin Formula One™ Team – celebrująca rok partnerstwa i wspólną filozofię: precyzja, rzemiosło, odwaga w innowacji. Debiut towarzyszył ogłoszeniu partnerstwa podczas Monterey Car Week w Kalifornii, a sama butelka trafia do globalnej dystrybucji od października 2025 r.
Co jest w środku?
Mistrz słodu Brian Kinsman złożył 16-latka z trzech oblicz amerykańskiego dębu:
-
American oak wine casks,
-
new American oak,
-
second-fill ex-bourbon.
Ten singular oak style podkreśla rdzeń Glenfiddich: klon i kandyzowany imbir w aromacie, na podniebieniu sałatka owocowa i słodka, „bitokremowa” tekstura, a finisz – gładki, długi, słodki. To whisky, która łączy elegancję z mocą – tak jak bolid F1 łączy aerodynamikę z brutalną trakcją.
Dlaczego 16 lat i dlaczego teraz?
W „średnich nastkach” amerykański dąb pięknie eksponuje wanilię, toffi i soczyste owoce bez przykrywania charakteru destylatu. Globalna edycja 16 YO jest jednocześnie czytelna dla fanów Speyside i wystarczająco odważna dla kolekcjonerów: rzadko spotykane połączenie trzech typów amerykańskiego dębu w jednej, spójnej kompozycji.
Siostra dla podróżnych: 19 YO tylko w GTR
Równolegle marka pokazała Glenfiddich 19 YO wyłącznie dla Global Travel Retail. Tu do amerykańskiego i europejskiego dębu dołącza Montilla, która wnosi pomarańczę z Sewilli i ciepłe korzenne drewno. Butelkowanie także 43% ABV, a RRP ok. £130.
Profil smakowy (16 YO)
-
Aromat: „cheesecake” na kruchym spodzie, syrop klonowy, karmelizowany imbir, subtelnie tostowany dąb.
-
Smak: syropowa gładkość, sałatka owocowa i słodka śmietanka (Chantilly).
-
Finisz: bardzo gładki, długo utrzymująca się słodycz.
Pij odpowiedzialnie.



























































