Glenmorangie i Harrison Ford znów razem – ósmy odcinek kampanii „Once Upon a Time in Scotland” już dostępny
Szkocka marka Glenmorangie po raz kolejny udowadnia, że whisky i storytelling mogą iść ramię w ramię. Właśnie ukazał się ósmy odcinek kampanii „Once Upon a Time in Scotland”, w której główną rolę gra nie kto inny, jak Harrison Ford – legenda kina znana z takich serii jak Indiana Jones, Gwiezdne Wojny czy Blade Runner.
Filmowe opowieści przy szklance whisky
Kampania Glenmorangie to 12-odcinkowa seria video, kręcona w malowniczych szkockich plenerach, która łączy magię whisky z refleksyjną narracją i lekko ironicznym klimatem. Odcinek ósmy, zatytułowany „The Mountain”, przenosi widzów nad Loch Glass, gdzie Ford – w szkockim kilcie – rozmawia ze swoim… wewnętrznym głosem.
Za reżyserię odpowiada Joel Edgerton, znany australijski aktor i twórca. Wideo kończy się klimatycznie: Harrison Ford przy ognisku, z kieliszkiem Glenmorangie w dłoni i lakonicznym, ale wymownym komentarzem – „Nice”.
Glenmorangie rozświetla szkockie krajobrazy
Aby uczcić premierę odcinka, marka Glenmorangie zorganizowała niezwykły pokaz: projekcje z wizerunkiem Forda pojawiły się na kultowych miejscach w szkockich Highlands, takich jak:
-
Three Sisters of Glencoe,
-
Castle Stalker,
-
Dunrobin Castle.
To wizualna oda do Szkocji, która – podobnie jak whisky – jest głęboka, wielowymiarowa i pełna historii.
Harrison Ford: „Nieprzewidywalnie radosne chwile”
Ford przyznał, że praca na planie kampanii była dla niego zaskakująco przyjemna:
„Uwielbiałem współpracować z ekipą w destylarni. To były trzy dni pełne nieoczekiwanych, radosnych momentów.”
Ten autentyczny, ludzki element idealnie współgra z filozofią Glenmorangie, która stawia na celebrację chwili, opowieść i zmysłowość doznań.
Zmienia się konsument, zmienia się komunikacja
Jak zaznaczył niedawno Caspar MacRae, CEO The Glenmorangie Company, dzisiejsi konsumenci są coraz bardziej „okazjonalni” niż lojalni wobec jednej marki. Właśnie dlatego Glenmorangie koncentruje się na tworzeniu emocjonalnych doświadczeń i niezapomnianych momentów, zamiast tylko promować produkt.
„Once Upon a Time in Scotland” została uznana za jedną z najlepszych kampanii marketingowych w świecie alkoholi w styczniu 2025 – i trudno się dziwić. Połączenie gwiazdy światowego formatu, szkockich krajobrazów i filozofii slow whisky okazało się strzałem w dziesiątkę.