Johnnie Walker Vault x Olivier Rousteing – couture whisky inspirowana czterema porami roku
Johnnie Walker Blue Label po raz kolejny wkracza na teren wielkiej sztuki – tym razem łącząc świat luksusowej szkockiej whisky z haute couture. W ramach nowo uruchomionej platformy Johnnie Walker Vault, marka zaprezentowała niezwykłą kolekcję Couture Expression, stworzoną we współpracy z Olivierem Rousteingiem, dyrektorem kreatywnym domu mody Balmain.
To cztery wyjątkowe edycje whisky, odzwierciedlające cztery pory roku – zarówno w smaku, jak i w oprawie wizualnej.
Couture Expression – whisky jak kolekcja mody
We współpracy z master blenderką Dr Emmą Walker, Rousteing stworzył czteroczęściową narrację smakową i artystyczną, która – niczym pokaz haute couture – przechodzi przez emocje każdej z pór roku:
-
Spring – odrodzenie, świeżość i lekkość,
-
Summer – wolność, ekspresja, światło,
-
Fall – refleksja, głębia, tekstura,
-
Winter – ciepło, powrót do domu, intensywność.
Każda edycja zawiera ten sam „rdzeń” – m.in. whisky z zamkniętych już destylarni Port Dundas i Brora, jednak proporcje i akcenty są zmienne, tworząc cztery odrębne doświadczenia.
Smak i emocje zaklęte w blendzie
Spring to m.in. Cragganmore z 1985, Caledonian grain z 1977 oraz Port Ellen z 1978.
Summer opiera się na eksperymentalnym Cardhu Wine Cask Finish, Clynelish z 1990 i Benrinnes z 1988.
Fall łączy Teaninich chocolate malt z Port Ellen z 1978.
Winter to wyraziste połączenie Port Ellen, Brora i ponownie Benrinnes.
„Olivier wprowadził emocjonalny język do procesu blendowania, który przełożyliśmy na whisky” – mówi Emma Walker.
Butelki – haute couture w szkle
Każdy blend został zamknięty w kryształowym dekanterze Baccarat, zainspirowanym oryginalną kwadratową butelką Johna Walkera z końca XIX wieku. Dekantery zostały:
-
„ubrane” w technikę drapé,
-
w czterech metalicznych odcieniach: złoto, srebro, różowe złoto i metaliczna czerń,
-
zwieńczone skrzydlatym korkiem – symbolem filozofii Keep Walking przełożonym na formę rzeźbiarską.
„Chciałem, by oprawa była jak pancerz, ale jednocześnie miękka jak jedwab – ukazująca siłę i delikatność jednocześnie” – podkreśla Rousteing.
Luksus w limitowanej odsłonie
-
Limitacja: tylko 25 butelek na sezon,
-
Cena: 20 000 USD za butelkę,
-
Premiera światowa: 26 maja 2025,
-
Ekskluzywny event premierowy: Nowy Jork, 3 maja.
To nie tylko whisky – to dzieło sztuki, kolekcjonerski obiekt i zmysłowa opowieść o smaku, modzie i naturze.